Testimonial Renee Broekhoven

Onder het mom van “communiceren kan altijd beter” heb ik besloten om gebruik te maken van de training. Wat ik daarbij met name belangrijk vond is het gedeelte over hoe ‘de klant’ in een bepaalde situatie/emotie zit en hoe je dit kan herkennen en aan kan pakken.

Dat dit door middel van rollenspel is verduidelijkt en aangepakt vind ik naast amusant ook zeer leerzaam omdat het zeker niet mijn beste eigenschap is om eindeloos door te zagen en uit te blijven vragen. Het heeft mij wel een aantal handvatten gegeven om hierop door te pakken en ze eens te gaan uitproberen.

Een van de belangrijkste aspecten vind ik ook de non-verbale communicatie en het herkennen van hoe mensen in de situatie zitten. Hoewel dit geen exacte wetenschap is heeft het toch wel goede inzichten gegeven hoe dit te interpreteren.

Wat de training interessant maakt is het dynamische gedeelte van de rollenspelen. Hierdoor worden communicatievormen snel verduidelijkt wat veel beter werkt dan alleen behandelen van droge stof uit boeken en van sheets.

Het was een goede training waarvoor ik Ronald Dingerdis wil bedanken en wellicht spreken we elkaar weer bij een volgende gelegenheid.

http://eepurl.com/gjKa2X
https://www.youtube.com/channel/UCi_EO0Bo9GL2AsIjy3fJ7lA
https://www.linkedin.com/in/ronalddingerdis/