H. van den Bersselaar

Ik ben de klantgerichtheidstraining ingegaan met de gedachten ‘daar gaan we weer’. Maar na het voorstellen en vertellen wat we gingen doen was deze gedachte al snel weg.

Je merkte dat het trainen van Ronald ook echt zijn passie is. Hij kan goed vertellen, hij betrekt je erbij en laat je meedenken. Hij vraagt bij alles of het goed is wat we gaan doen. Dit doet hij om ervoor te zorgen dat wat hij voorstelt door iedereen gedragen wordt. En dit werkt gewoon heel goed. Het betekent ook dat je op moet blijven letten en alert moet blijven. Mijn ervaring hiermee is zeer positief, je blijft op deze manier continu alert.

Ik vind het ook heel knap van Ronald dat hij alles ziet. En dan heb ik het over uitdrukkingen, bewegingen en de manier hoe je reageert.

De belangrijkste inzichten die ik uit de training heb gehaald zijn: nog beter luisteren, zodat je niet alleen het probleem hoort maar ook meer de achtergrond én intonatie in je stem gebruiken. Ik zal nog beter en geconcentreerder luisteren en het ‘ik, ik, jij’ en ‘wat, waarom en hoe’ beter gebruiken.

De training heeft mij weer nieuwe handvaten opgeleverd om mijn werk nog beter en efficiënter te kunnen doen. Ik kan niets bedenken wat er toegevoegd zou moeten worden om een score van 12 te kunnen halen. Het aanbod lesstof was ruim voldoende.

Ronald bedankt voor de fijne en zinvolle training.

http://eepurl.com/gjKa2X
https://www.youtube.com/channel/UCi_EO0Bo9GL2AsIjy3fJ7lA
https://www.linkedin.com/in/ronalddingerdis/